ΜΕΡΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Γράφει: Ο Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Φιλώτα
Πολλοί
άνθρωποι που βλέπουν τον σάλο που ξέσπασε στην τοπική Εκκλησία και μας
ακούν να ομιλούμε ή να γράφουμε για την αίρεση του Οικουμενισμού ενώ
ψιλιάστηκαν ότι κάτι τρέχει δεν μπορούν να μάθουν τί ακριβώς συμβαίνει,
διότι ο επίσκοπος Φλωρίνης, όπως και οι άλλοι κατά κανόνα επίσκοποι των
ιερών Μητροπόλεων, ως εκ τούτου και οι παπάδες καθώς και οι
ιεροκήρυκες, εκ προθέσεως, δεν ενημερώνουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα για
εκείνα που συνέβησαν στην «Αγία -τάχα- και Μεγάλη Σύνοδο».
Οι περισσότεροι στον κλήρο αλλά και οι θεολόγοι πήραν γραμμή δια των
μητροπολιτών τους από το Πατριαρχείο να σιωπούν ή και να μην ομιλούν με
ευκρίνεια για την Σύνοδο αυτή που έγινε στο Κολυμβάρι. Γι’ αυτό και όταν
χρειάζεται να δώσουν εξηγήσεις αποκρύπτουν αρκετά από τα γεγονότα και
δεν παρουσιάζουν συνολικά σφαιρική την εικόνα της κατάστασης σχετικά με
τα κάτωθι:
· Γιατί στην Σύνοδο στο κολυμβάρι δεν
προσήλθαν τα τέσσερα πατριαρχεία Ρωσίας, Γεωργίας, Βουλγαρίας και Αντιόχειας
που εκπροσωπουν τουλάχιστον τα 2/3 του χριστιανικού πληθυσμού στον κόσμο;
· Γιατί δεν συμμετείχαν σ’ αυτή την Σύνοδο
όλοι οι επίσκοποι ως η ιεραρχία εκάστης Εκκλησίας αλλά μόνο 24 από κάθε Εκκλησία,
το επιτρέπουν αυτό οι ιεροί κανόνες;
· Γιατί δεν είχαν δικαίωμα ψήφου τελικά ούτε
και αυτοί οι επίσκοποι που συμμετείχαν αλλά μόνο οι προκαθήμενοι;
· Γνωρίζεται ότι οι ψήφοι ήταν λιγότεροι (10)
από ένα δεκαπενταμελές ενός σχολείου;
· Γιατί η Σύνοδος χρηματοδοτήθηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τί
πόσο χορηγήθηκε;
· Γιατί πρόσωπο της CIA συνεργαζόταν
μάλιστα κατά τις συνεδρίες με την
πατριαρχική επιτροπή στην εν λόγω Σύνοδο;
· Γιατί ενώ αποφασίσθηκε συνοδικά από την Ιεραρχία
της Εκκλησία της Ελλάδος να μην χαρακτηρισθούν ως Εκκλησίες οι άλλες ομολογίες δεν
τηρήθηκε τελικά η συγκεκριμένη απόφαση της Συνόδου, έγινε αυτοαναίρεση;
· Γιατί εξοβελίσθηκε από την ατζέντα της
θεματολογίας το ζήτημα του παλαιού ημερολογίου στην οποία χρόνια
συμπεριλαμβανόταν;
· Αφού λοιπούν εσείς, όπως ισχυρίζεσθε, δεν
θέλετε τα σχίσματα γιατί τα διατηρείτε; Δεν ήταν θέμα άξιο λόγου για να
ενδιαφερθεί η Σύνοδος γι’ αυτό που σχίζει την ορθόδοξη Εκκλησία περισσότερο από
έναν αιώνα;
· Αν
από αγάπη θέλετε να ενωθούμε με τους αιρετικούς γιατί δεν θέλετε να ενωθούμε και
με τους παλαιοημερολογίτας που είναι ορθόδοξοι; [σ.σ.: Ἐφ' ὅσον εἶναι ὀρθόδοξοι οἱ Παλαιοημερολογίτες, γιατί δὲν ἀποδέχονται καὶ δὲν κοινωνοῦν τοὺς Ὀρθοδόξους πιστοὺς τοῦ Νέου Ἡμερολογίου, ποὺ
ἔχουν ἀποτειχιστεῖ ἀπὸ τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; Γιατί ἔχουν
ἀναγάγει σὲ θέμα Πίστεως τὸ Ἡμερολόγιο; Δὲν ἀποδυναμώνεται ἔτσι ὁ ἀγώνας
ἐναντίον τῆς Παναιρέσεως; Δὲν "ρίχνουν νερὸ στὸ μύλο" τῶν
Οἰκουμενιστῶν;].
· Μήπως τελικά το παλαιό ημερολόγιο είναι ένα
εμπόδιο να μας ενώσετε με τους παπικούς και τις όποιες άλλες αιρέσεις γι’ αυτό
και δεν το λύνετε;
· Γιατί τόση σπουδή να ενωθούμε με τους
παπικούς και τις άλλες αιρέσεις αφού δεν διόρθωσαν τις δογματικές τους
κακοδοξίες σε θέματα πίστεως;
· Σας έχει εξηγήσει ποτέ κανείς ότι αιρετικός
δεν καθίσταται μόνο όποιος κηρύττει κακοδοξία αλλά και ο ποιμένας εκείνος που
δεν αντιδρά την ώρα που φανερά προωθείται η αίρεση αλλ’ απεναντίας στηρίζει τον
αιρετικό στις ενέργειές του;
· Γιατί
ο επίσκοπός μας, ενώ λέει ότι είναι ορθόδοξος δεν αντέδρασε στην Σύνοδο της
Ιεραρχίας όταν εγκρίθηκαν οι αποφάσεις της Κολυμβάριας Ψευτοσυνόδου;
· Γιατί
δεν παίρνει τουλάχιστον τώρα σαφή θέση ως προς τις αποφάσεις της Κολυμβάριας
ψευτοσυνόδου;
· Γιατί
διώκει τους ορθόδοξους πατέρες δύο ιερών μονών;
· Σας έχει εξηγήσει κανείς τί σημαίνει η
διατύπωσις του κανονικού δικαίου ότι «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος
ἔσται», αφορά την μόλυνση της
πίστεώς σας ως προς το δόγμα, όταν ο επίσκοπος μνημονεύει τον οικουμενικό
Πατριάρχη που
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου